728x90 AdSpace

ARTIKEL BARU

13 January 2015

ELAKKAN MEMAKAI BRA KETIKA TIDUR


Semasa kita tidur, tubuh badan mengalami pembaikan dan detoksifikasi. Tidur juga memberi kesempatan bagi sistem kekebalan Tubuh untuk memproduksi hormon-hormon imunitinya.

Jika tidur dengan mengenakan pakaian dalam, proses pembaikan dan pembesaran tubuh akan tersekat. Jadi andalah yang rugi.
Oleh kerana itu, sebaiknya ketika tidur anda dianjurkan untuk menggunakan pakaian yang longgar atau lepaskan pakaian dalam korang ketika tidur, sehingga dapat mempercepat dan memperlancar kerja Tubuh dalam proses pembaikan dan PENARIKAN.


Bagi wanita, sebaiknya tidak menggunakan coli jam tidur. Penyelidik Sydney Singer dan isterinya Soma Grismaijer pada tahun 1991 pernah Mengarang dalam bukunya ‘berpakaian Untuk Bunuh: Link Antara Kanser Payudara dan Reformasi, menasihatkan wanita yang ingin menghindari kanser payudara harus Memakai coli dalam waktu sesingkat mungkin dan sebaiknya kurang dari 12 jam SEHARI.

Dan ketika tidur yang Biasanya antara 6-8 jam itu, sila Elak dari Memakai coli, ia sangat mengenai bahaya untuk wanita kerana ia Boleh menyebabkan kanser payudara.

“Masa yang paling Tepat untuk merehatkan payudara adalah tanpa Memakai coli ketika tidur. Jangan tidur dengan coli, “kata Sydney Singer, seperti yang tersiar dalam chetday pada 2011/09/03.

Menurut Sydney Singer, menggunakan coli yang terlalu lama dapat meningkatkan keupayaan graviti = rangkaian payudara dan wanita yang Memakai coli memiliki Bab Kadar Ukuran hormon prolaktin (hormon yang berfungsi merangsang kelenjarair susu) yang lebih tinggi. Kedua hal ini dapat menjejas pembentukan kanser payudara.

Selain itu, terlalu kerap menggunakan coli atau menggunakan coli yang terlalu ketat juga membahayakan Kesihatan kerana Boleh membatasi Aliran darah ke payudara.

BACA JUGA

Sumber : Utusan Malaysia


  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 comments:

Post a Comment

Item Reviewed: ELAKKAN MEMAKAI BRA KETIKA TIDUR Description: Rating: 5 Reviewed By: rahsia perkahwinan
Scroll to Top