728x90 AdSpace

ARTIKEL BARU

09 May 2009

Hati Rossa | Situs Berita, Artikel Menarik , Hiburan dan Foto Artis dan Selebritis INDONESIA

rossa indonesia | Rossa-Pudar | Lirik Lagu Rossa | Rossa - Ayat-ayat Cinta | YouTube - Rossa - Aku Bukan Untukmu | Rossa - Video Musik Indonesia | PERKAHWINAN, news, scandal, gossip, Weddings, Families, Divorces of Celebrities
Rasa sayangnya terhadap Yoyo, pemain dram kumpulan Padi, tidak pernah luntur

SETIAP apa juga yang ditakdirkan Tuhan untuk hamba-Nya, pasti akan ada sesuatu yang manis di sebalik segala yang berlaku. Rossa percaya semua kepahitan akan menjadi mukjizat yang membahagiakan seandainya dilandaskan kerana Allah.

Bicara Rossa pada pertemuan di pagi Sabtu itu, berlangsung ceria seakan tidak terkesan perasaan galau yang menyelubungi hatinya sejak pernikahannya dengan pemain dram kumpulan Padi, Yoyo diuji Tuhan.

Sudah dua tahun peristiwa itu berlalu, namun hubungan mereka masih belum menemui jalan penyelesaian.

Akui Rossa, mereka sudah tidak tinggal sebumbung sejak setahun lalu. Bagaimanapun, tidak semudah itu untuk dia melepaskan ikatan pernikahan yang diikat pada 18 Mac 2004.

Dan apa yang dimahukan penyanyi yang sedang masyhur dengan duet bersama Pasha (Ungu), Terlanjur Cinta itu adalah mencari keredaan Allah di dunia dan akhirat.

rossa indonesia | Rossa-Pudar | Lirik Lagu Rossa | Rossa - Ayat-ayat Cinta | YouTube - Rossa - Aku Bukan Untukmu | Rossa - Video Musik Indonesia | PERKAHWINAN, news, scandal, gossip, Weddings, Families, Divorces of Celebrities
"Saya menikah kerana Allah dan sekiranya ada cerita lain berlaku dalam hidup saya biarlah juga kerana Allah. Saya cuma mahu sesuatu yang baik di dunia dan akhirat.

"Mungkin apa yang berlaku ini adalah ujian Allah atas segala kejayaan dan rezeki yang saya nikmati selama ini. Saya harus belajar daripada ujian itu serta berusaha keras untuk mencari jalan penyelesaian kerana kita tidak akan pernah tahu mengenai misteri hidup.

"Mudah-mudahan semuanya berakhir dengan baik," kata Rossa mengenai badai yang menguji keutuhan hatinya terhadap lelaki yang juga bapa kepada anak tunggalnya, Rizky Langit Ramadhan, 3 tahun.

Jarak yang memisahkan mereka kata Rossa, memberinya dan Yoyo ruang untuk melihat ke dalam diri masing-masing daripada sudut berbeza.

Perpisahan sementara itu juga menurut, Rossa membolehkan mereka berdua lebih objektif dalam melihat sesuatu perkara serta mencari penyelesaian terbaik dalam kehidupan.

Bahkan katanya ikhlas, perasaan sayang terhadap lelaki itu tidak pernah pudar dan sampai bila pun dia akan tetap menyayangi Yoyo.

"Di sebalik musibah itu, saya berdoa mudah-mudahan masih ada penyelesaian terbaik untuk kami berdua. Walaupun tidak lagi tinggal bersama, hubungan antara Yoyo dan Rizky tidak akan putus.

"Saya mahu Rizky merasai kasih sayang ibu bapanya dan tidak mahu dia tahu masalah orang tuanya," kata Rossa.

Beralih bicara mengenai perjalanan seninya yang sudah menjangkau 12 tahun, Rossa yang baru menyempurnakan tiga siri Konsert Persembahan Cinta di tiga bandar di Indonesia berkata, seseorang seniman tidak boleh terlalu memikirkan soal wang dan keuntungan semata-mata.

Profesion itu katanya, hadir bersama tanggungjawab dan harus dilaksanakan sebaik mungkin. Sebagai manusia, kita tidak tidak akan pernah tahu rezeki yang dijanjikan Allah.

Justeru kata Rossa, naik turun perjalanan seseorang anak seni adalah lumrah putaran kehidupan yang harus diterima. Selama diberi ruang, dia akan bekerja keras tanpa terlalu obses untuk terus berada di atas.

"Saya menyanyi kerana cinta dan menyenangi kerja yang dibuat. Saya cuma mampu memberi yang terbaik dan berdoa moga akan menjadi lebih baik berbanding hari ini.

"Andai ditakdirkan kejayaan belum menjadi milik saya, saya percaya mungkin ada rezeki tertunda yang dijanjikan Tuhan nanti," katanya realistik.

Penyanyi yang baru melahirkan album kelima yang mengangkat namanya sebagai judul itu berkata, dia tidak mahu terpaku selesa apabila meraih sesuatu kejayaan.

Sebaliknya, dia mahu karier nyanyiannya menampakkan proses dinamik supaya peminat tidak bosan dengan apa yang dipersembahkan.

Akui Rossa, setiap album yang dihasilkan adalah refleksi serta curahan rasa seseorang penyanyi kerana mereka yang memilih serta mencorakkan, produksi bagaimana mahu ditampilkan.

Cuma mungkin kebelakangan ini, namanya lebih sinonim dengan lagu sendu membuatkan banyak pihak mengandaikan setiap nyanyian adalah curahan suara hatinya.

"Album itu umpama diari yang menggambarkan cita rasa muzik seseorang penyanyi pada satu penggal kehidupan. Ia bukan curahan hati cuma saya menyenangi lagu yang mempunyai jiwa dan karektor," katanya.

Kumpul semua sahabat demi album baru

PEMILIK nama penuh, Rossa Roslaina Sri Handayani, 30, ini mempunyai sebab mengapa dia meletakkan namanya sebagai judul album itu.

Ia melambangkan dedikasi terhadap kerja kerasnya selama dua tahun mengumpul lagu, malah memberikan idea mengenai lagu serta susunan yang dimahukan.

Album yang dilancarkan di Jakarta, Januari lalu, menampilkan dua single, Terlanjur Cinta dan Hati Yang Kau Sakiti yang sedang menghiasi sinetron popular di sana.

Memberikan lebih keistimewaan kepada Rossa, album itu juga mengumpulkan semua sahabatnya untuk mencurahkan kreativiti mereka lewat 11 lagu yang dimuatkan.

Setiap lagu mempunyai makna tersendiri dan Terlanjur Cinta yang dicipta suaminya buat pertama kali menampilkan Rossa dalam lagu duet.

"Saya menyenangi karakter vokal Pasha dan memang mahukan sebuah lagu duet untuk album ini. Sebenarnya lagu ini sudah lama dihasilkan Yoyo iaitu sekitar 2006.

"Inspirasi lagu ini diperoleh selepas kami menonton sebuah filem Inggeris yang diadaptasi daripada kisah benar. Ia melekat di hati kami kerana lagu itu menceritakan keikhlasan seseorang menerima pasangannya biarpun lelaki itu sudah berubah dan menjadi orang lain," katanya.

Bagaimanapun, daripada keseluruhan lagu, Rossa begitu menyukai trek pembukaan album itu, Hey Ladies! yang mengumpulkan semua teman baiknya.

Lagu itu kata Rossa, diilhamkan Melly dan ketika rakaman semua teman baiknya iaitu Yuni Shara, Krisdayanti, Tamara Geraldine dan Iis Dahlia ada bersama di studio.

"Mereka turut sama menyanyi dan saya menyifatkan lagu itu sebagai lagu untuk teman-teman," katanya yang berbangga dapat bekerja dengan nama lain seperti Enda, Icha (Jikustik) dan Badai untuk pembikinan album itu.

Puas kerana setiap lagu yang dimuatkan mempunyai karakter tersendiri namun menggambarkan dirinya, Rossa turut mengalunkan sebuah lagu kerohanian, Tak Berpaling Dari-Mu.

"Lagu itu adalah janji saya kepada Allah. Ia dibuat bukan kerana kejayaan Ayat-Ayat Cinta," katanya.

Rossa turut menerima trofi Lagu Bahasa Melayu Terbaik Dipersembahkan Artis Luar Negara pada Anugerah Industri Muzik (AIM) 16, Sabtu lalu menerusi Ayat-Ayat Cinta.

Akan kembali ke Kuala Lumpur, Rossa bakal mengadakan persembahan showcase sempena pelancaran album terbarunya di KL Life, Jalan Sultan Ismail, pada 27 Jun ini.

Pada persembahan itu, Rossa akan membawakan sekitar 15 lagu untuk semua peminat yang merindui kelunakan suaranya.

INFO: Rossa

Nama Penuh: Rossa Roslaina Sri Handayani

Nama Komersial: Rossa

Tarikh Lahir: 9 Oktober 1978

Umur: 30 tahun.

Asal: Sumedang, Indonesia.

Album: Untuk Sahabatku (1989), Nada Nada Cinta (1996), Tegar (1999), Hati Yang Terpilih (2000), Kini (2002), Kembali (2004), Yang Terpilih (2006), OST Ayat Ayat Cinta (2008) dan Rossa (2009)

Sinetron: Dua Sisi Mata Uang dan Perisai Kasih.

Pencapaian: Juara I Bahana Suara Pelajar II, TPI, Tingkat Daerah Jawa Barat (1993), Artis Wanita Terbaik MTV Indonesia (2000), Bintang Yang Memukau Khalayak, Cek & Ricek (2000), Penyanyi Wanita Terbaik, Kategori Pop Progresif Anugerah Musik Indonesia (AMI) Sharp Awards (2002), Pencalonan Penyanyi Pop SCTV Award, Artis Eksklusif MTV dan Penyanyi Popular SCTV Awards (2008).

[sumber]

Mahu dapatkan pelbagai maklumat tips,informasi terkini dari
Rahsia Perkahwinan SECARA PERCUMA setiap hari ?
Daftarkan email anda[ di sini ]
animated
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 comments:

Post a Comment

Item Reviewed: Hati Rossa | Situs Berita, Artikel Menarik , Hiburan dan Foto Artis dan Selebritis INDONESIA Description: Rating: 5 Reviewed By: rahsia perkahwinan
Scroll to Top