DO NOT MISS

13 January 2009

Aaron Aziz Dan Isteri, Cinta Tidak Mengenal Gigi | PERKAHWINAN artis malaysia, news, scandal, gossip, Weddings, Families, Divorces of Celebrities

gambar Aaron Aziz Dan Isteri
MUNGKIN ada beranggapan bukan mudah jika seseorang isteri mahu menguruskan kerjaya suami yang terbabit dalam bidang seni terutama apabila status mereka popular dan menjadi pujaan ramai.

Apabila Mawi membuat keputusan mahu isterinya, Ekin, menguruskan kerjaya dan penampilannya baru-baru ini, ramai peminat bertanya berbaloi atau tidak perkara itu dilaksanakan kerana bimbang boleh menjadi punca persengketaan dalam rumah tangga.

Pelakon terkenal kelahiran Singapura, Aaron Aziz, mempunyai persepsi sendiri dalam memastikan keharmonian rumah tangga dibina tetap terpelihara walaupun isterinya, Diyana Halik, 26, mengurus kerjanya.

Ditemui pada majlis pelancaran Megadrama Astro, Aaron berkata, apabila isterinya sendiri bertindak sebagai pengurus segala kerja menjadi mudah.

“Sudah tentu isteri lebih tahu waktu bekerja saya dan sebaik mungkin cuba memastikan dalam kesibukan di lokasi saya masih ada masa untuknya dan anak-anak,” katanya.

Bagaimanapun, sebagai pekerja, imbuhan untuk isteri tetap tidak dilupa dan sebagai orang yang bertanggungjawab terhadap segala tawaran, isterinya terlebih dulu mengenakan komisen atas setiap bayaran diambil sebagai upah meneliti kontrak dan menyiapkan jadual.



“Walaupun Diyana isteri saya tetapi sebagai pengurus sudah tentu upahnya perlu ada. Ia menjadi tanda sebagai suami isteri kami turut bersikap profesional apabila membabitkan kerja,” katanya.

Sambil ketawa, Aaron menjelaskan biasanya apabila setiap kali kerja selesai dan memperoleh bayaran penuh dia turut menghadiahkan beg Louis Vutton sebagai penghargaan kepada isteri tersayang.

“Sebelum ini sewaktu kami berpeluang bercuti ke Los Angelas, isteri saya sakan membeli sampai sembilan beg Coach.

“Itulah harga yang harus saya bayar kepada isteri atas usahanya membantu kerjaya seni saya. Pada saya biarlah saya berbelanja untuknya kerana Diyana banyak berkorban untuk saya dan anak,” katanya.

Bercerita mengenai kerjaya seni, jelas bapa kepada Danish Amaqi, 4, dan Dwi Ariana, 2, itu sejak menjadi Bintang Eksklusif Astro Megadrama bersama pelakon yang mendapat jolokan Ratu Filem Melayu, Erra Fazira, jadualnya sangat padat.



“Mujur filem terbaru lakonan saya Ransan ditangguh pembikinannya. Jadi, waktu terluang itu dapat saya membawa keluarga bercuti ke Disneyland, Hong Kong, akhir November lalu.

“Mulai tahun depan banyak drama saya akan mula disiarkan di Astro seperti Cinta Gila apabila saya digandingkan dengan Rita Rudaini. Waktu sama saya turut membintangi tiga filem yang bakal ditayangkan di pawagam, Bohsia, Kl Drift 2 dan Pisau Cukur.

“Ramai berpendapat menandatangani kontrak dengan Astro membuatkan kerjaya seni saya agak terhad terutama apabila wajah saya tidak boleh berada di stesen televisyen lain.

“Pada saya cara begini lebih baik kerana kerjaya lebih stabil memandangkan tawaran sentiasa ada dan tidak putus. Pada waktu sama ia lebih terurus,” katanya.

Aaron menandatangani kontrak setahun dengan Astro yang akan tamat pada Mac depan. Dia turut merancang menyambung kontrak lagi jika tawaran diberikan.

“Walaupun ramai meluahkan kebimbangan mengenai kedudukan ekonomi yang tidak menentu pada 2009 tetapi saya tidak risau kerana mengikut pakar Feng Shui, mereka yang dilahirkan pada tahun naga, rezeki mereka akan murah.

“Saya bukan mahu mempercayainya namun mengikut jadual kerja saya yang sentiasa penuh ia menjadi bukti sehinggakan ada produksi di Singapura menjemput menjayakan program mereka dan terpaksa menolaknya,” katanya.

[sumber]


Mahu dapatkan pelbagai maklumat tips,informasi terkini dari
Rahsia Perkahwinan SECARA PERCUMA setiap hari ?
Daftarkan email anda[ di sini ]





10 January 2009

Dugaan cinta jarak jauh | LOVE , poems, horoscope, hearts, sayang, CINTA

Dugaan cinta jarak jauh | LOVE , poems, horoscope, hearts, sayang, CINTA
PERNAHKAH anda berasa terlalu jauh dengan seseorang? Apabila perasaan sayu dan kerinduan yang mendalam terhadap si dia, ia membuatkan anda sering termenung memikirkan dirinya.

Bayangkan anda bertugas nun jauh di utara tanah air sedangkan si dia pula di selatan. Mengatur janji temu dengan komitmen yang banyak sedangkan pada masa sama, rindu terhadap si dia meluap-luap, pastinya hati tidak keruan dibuatnya.

Percintaan jarak jauh ada kalanya begitu menduga biarpun sesekali terasa seronok dan terbuai oleh kejujurannya. Namun ada juga yang menaruh curiga dengan pasangan kerana takut kasih sayang yang sedang disulam akan terhakis perlahan-lahan.

Bagaimana untuk memelihara dan mengekalkan percintaan jarak jauh yang dilalui? Pelbagai perasaan yang merunsingkan, menyedihkan dan memeningkan apabila berada dalam situasi cinta jarak jauh ini. Pelbagai dugaan dan cabaran perlu dihadapi.

Menangis dan sedih yang amat sangat apabila si dia berubah hati disebabkan rasa sunyi. Untuk mencari jalan mengatasi dan mengekalkan hubungan itu, diperturunkan petua ini supaya anda lebih bertindak rasional serta memperkukuhkan lagi jalinan ikatan selain menyuburkan kasih sayang supaya terus berpanjangan.

- Percaya pada pasangan

Apabila berjauhan dengan pasangan, kita hendaklah percaya dengan si dia. Pentingnya sikap saling mempercayai dalam berpasangan ini berasaskan kepada tunjangnya iaitu kesetiaan.

Percayalah pada si dia yang dia akan setia dan masih menyayangi anda walaupun berada jauh beribu-ribu kilometer jaraknya.

- Setia walaupun jauh

Memang pelbagai dugaan yang akan dihadapi apabila berjauhan. Ketika berjauhan, anda akan terasa sunyi kerana orang yang selalu kita jumpa, tiba-tiba kini jauh dari mata.

Apabila berjauhan, hati menjadi sunyi dan pelbagai perasaan timbul di hati. Ketika inilah kawan menjadi penyeri. Namun begitu, walaupun anda masih mempunyai kawan, kawan hanyalah kawan. Ceria bersama kawan tidak sama dengan ceria apabila bersama dengan orang yang anda sayang. Di sini, ada yang kecundang.

Ada yang berpasangan dan menjalin hubungan dengan kawan disebabkan terasa sunyi. Fikirkanlah, apa perasaan pasangan apabila mendapat tahu yang anda tidak setia? Letakkan diri anda di tempat dia. Adakah anda akan gembira dan suka jika dibuat demikian?

- Berjumpalah walaupun seketika

Jangan jadikan jauh itu sebagai alasan. Cinta perlukan komitmen. Cinta juga adalah tanggungjawab. Walaupun jauh, cuba cari masa untuk berjumpa dengan si dia.

Andai kata si jejaka duduk jauh di pantai timur misalnya manakala si gadis tinggal jauh di selatan, cuba cari masa yang sesuai untuk berjumpa.

Paling tidak pun apabila ada cuti panjang menjelang. Janganlah tidak berjumpa langsung. Sudah pasti rindu di hati akan semakin memberontak apabila berjauhan.

Jadi, apabila ada kelapangan itu, rancanglah untuk berjumpa. Sudah pasti ini akan mengeratkan lagi hubungan dan dapat mengurangkan rasa rindu.

- Tanyalah khabar

Setiap malam sebelum tidur kalau boleh cuba hubungi si dia untuk bertanyakan khabar. Buat secara selang seli. Hari ini anda yang hubungi dia dan esok giliran dia pula. Dengan cara ini, baru sama-sama berasa susah dan senang.

Jangan mengharapkan si dia saja yang akan menelefon. Sudah pasti dia akan berasa sukar untuk menghubungi anda jika dia saja yang perlu hubungi. Memang cinta perlukan komitmen tetapi ia akan menjadi sukar apabila sebelah pihak saja yang memberikan komitmen. Untuk itu, sama-samalah membantu dalam membina percintaan ini.

- Sambut hari ulang tahun bersama

Sekiranya tidak sibuk, cuba sambut ulang tahun bersama-sama. Sekiranya sambutan hari ulang tahun itu jatuh pada hari bekerja, sambutlah bersama-sama pada hujung minggu selepas itu.

Luangkan masa bersama untuk seketika, sudah pasti dapat menggembirakan antara satu sama lain. Walaupun perjumpaan itu hanya sementara, kenangan ketika berjumpa bersama-sama sambil menyambut hari ulang tahun sudah pasti akan terpahat kukuh di hati.

Mungkin anda akan tersenyum sendirian apabila mengenangkan kembali kenangan manis sebegitu.

- Jangan jadikan jarak sebagai pemusnah

Cinta jarak jauh memang sukar. Memang meronta-ronta hati bila mana rindu itu datang. Apabila keseorangan, sudah pasti kita akan terasa sangat kerinduan itu.

Tetapi ingatlah, jangan jadikan jarak yang jauh itu sebagai pemusnah cinta. Jadikan ia sebagai satu cabaran yang akan memberikan anda lebih bersemangat untuk meneruskan cinta itu.

Apapun rintangan yang ada, jangan jadikan ia sebagai alasan dan penghalang. Tetapi jadikan ia sebagai sesuatu yang dapat menambahkan kasih sayang kita kepada si dia. Apabila jauh, anda akan merasa rindu bukan? Jadi jauh itu bukan satu perkara yang tidak baik, cuma ia salah satu cara untuk memupuk rasa kasih sayang dan mengajar untuk menjadi seorang kekasih yang setia.

Ramai orang tahu apa makna ‘putus kasih’ dalam perhubungan. Ada di kalangan anda yang pernah berpisah dan tidak tahu apa yang perlu dilakukan ketika itu.

Semuanya dirasakan seakan hidup ini tidak bermakna. Berjurai air mata dikeluarkan dan pelbagai memori indah saat bersama dengan pasangan anda hadir dalam minda waktu itu. Tetapi semuanya tidak berguna lagi kerana dia bukan lagi pasangan anda.
Mahu dapatkan pelbagai maklumat tips,informasi terkini dari
Rahsia Perkahwinan SECARA PERCUMA setiap hari ?
Daftarkan email anda[ di sini ]





09 January 2009

Hubungan Ayu Raudhah-Pekin | PERKAHWINAN, keluarga, perceraian, Engagements, Weddings, Families, Divorces of Celebrities

gambar Ayu Raudhah Che Wan | Biodata Ayu Raudhah Che Wan | Rozita Che WanAyu akui masih berkawan baik dengan bekas kekasihnya, Pekin.

SERAUT wajah yang jelita membawa tuah kepada Raudhah Che Wan yang lebih dikenali dengan panggilan Ayu Raudhah. Biarpun masih baru di pentas lakonan namun lakonan mantapnya sebagai Ayu dalam drama bersiri Manjalara melonjakkan namanya sebagai pelakon yang dikenali kerana bakat dan bukan bersandarkan paras rupa semata-mata.

Baru menginjak ke usia 24 tahun si jelita ini nyata tidak mudah lupa diri dalam bidang yang diceburinya hampir dua tahun lalu biarpun dia sedang menempa populariti hari demi hari.

Bagi Ayu, dia kini semakin bebas tanpa dibayangi populariti kakaknya sendiri, Rozita Che Wan. Dulu pernah melata kisah kononnya Rozita mencuri tumpuan Ayu sedangkan Ayu yang dulu menerjah industri lakonan.

Tidak pernah berkecil hati dengan perkara yang terjadi kerana bagi gadis kelahiran negeri Jelapang Padi, Kedah Darul Aman ini, tiada apa yang perlu dicemburukan kerana Rozita bukan orang asing malah kakaknya itu punya figura tersendiri sebagai seorang pelakon.

gambar Ayu Raudhah Che Wan | Biodata Ayu Raudhah Che Wan | Rozita Che Wan
Bawa watak penggoda

Banyak membawakan gadis yang naif dalam drama yang lakonannya, Ayu mengakui keadaan tersebut kerana menurutnya pengarah sendiri pernah berkata wajahnya kurang sesuai untuk membawakan watak antagonis namun segalanya berubah apabila dia mendapat tawaran membawakan watak penggoda.

"Ayu akui memang banyak sangat dapat pegang watak gadis yang baik dan lemah-lembut saja tapi kali ini Ayu berpeluang berlakon sebuah drama tajuk dia Bila Syaitan Berbisik di mana dalam drama tu Ayu dapat bawakan watak seorang wanita penggoda yang sangat jahat dan dia sanggup buat apa saja sebab nak kaya.

"Dalam cerita ini, Ayu bawak watak seorang budak perempuan kampung yang miskin tapi dia sanggup lakukan apa saja untuk jadi kaya hingga sanggup goda dan kahwin dengan kawan ayah dia semata-mata nakkan harta," kata Ayu yang baru sahaja habis shooting drama Sebelum Menutup Mata untuk slot cerekarama.

Drama yang bakal disiarkan di TV2, turut dibintangi oleh Remy Ishak, Dian P.Ramlee, Datuk Jalalludin Hasan dan Hafizuddin ini akan ditayangkan pada bulan Februari depan.

"Ayu suka bawa watak dalam drama ini kerana sangat berbeza dengan karekter yang pernah Ayu bawak sebelum ini. Ayu dapat rasakan kepuasan dalam lakonan Ayu," ujarnya yang baru sahaja menjadi duta produk kecantikan kulit, Gina selama setahun.

Selain daripada itu Ayu juga bakal berlakon dalam sebuah filem pendek, Aku dan Sesuatu yang diadaptasi daripada buku Aku Dalam Blues, arahan, Abg Roy (Harun Suhaimi).

"Filem berdurasi 15-20minit akan ditayangkan di saluran berbayar Astro dan lokasi penggambaran bagi filem ini adalah sekitar ibu kota, Kuala Lumpur," katanya yang bakal membawakan watak Khatijah dalam filem pendek itu nanti.

Mengenai filem gadis manis ini mengakui dia turut menerima tawaran daripada beberapa orang pengarah namun semuanya masih diperingkat pertimbangan lagi.

"Jadual saya packed sangat. Ni bila masuk tahun baru ada kelapangan sikit. Ada dapat tawaran berlakon filem seram, masih tengah mempertimbangkan mengikut jadual," ujarnya.

Hubungan cinta dengan Pekin

Ditanya mengenai kisah pertunangan dengan bekas kekasihnya yang juga seorang pelakon, Pekin, Ayu hanya tergelak pada mulanya.

"Saya dengan dia ok je. Ya Allah yang berita tentang bertunang tu memang saya tak tahu menahu langsung. Terkejut juga sebab masa tu saya shootingdi Kuang, Selangor tapi tiba-tiba penolong pengarah kata, dah nak bertunang dah ye?

"Kami tak pernah declare apa-apa pun sebelum ini dan memang tak ada pun berita tentang bertunang ni tup-tup keluar cerita bertunang. Mula-mula dengar saya rasa kelakar sangat masa tu sebab memang tak ada apa-apa perancangan nak bertunang dan saya pun tak tahu macam mana boleh keluar cerita macam ini," tuturnya jujur.

Diajukan soalan apakah status hubungan dengan bekas buah hatinya pada ketika ini, Ayu dengan tenang berkata, hubungan mereka sebagai pasangan kekasih memang sudah putus sejak setahun yang lalu.

"Kami memang dah putus tapi masih berkawan baik cuma tak rapat macam dulu. Kami masih berjumpa bila ada kelapangan, tetapi sebagai seorang kawan kerana tiada persengketaan antara kami berdua.

"Namun ingin saya tegaskan buat masa ini memang saya tak ada perancangan untuk mengikat tali pertunangan sepeti yang diheboh-hebohkan itu.

"Tapi kalau sudah jodoh saya terima ketentuan-Nya," ujar Ayu tanpa berselindung.

Mengakui senang berkawan dengan Pekin kerana jejaka itu seorang yang suka berterus-terang dan banyak memberinya dorongan dalam kerjaya dan kehidupannya sebelum ini.

Menurut Ayu dia mengenali Pekin sejak berusia 18 tahun ketika jejaka tinggi lampai itu masih bergelar penyanyi berkumpulan.

"Saya selalu minta pandangan daripada dia, saya suka kawan dengan dia, sebab dia tak control machodan tak hipokrit. Orangnya sempoi sahaja," ujar Ayu tentang bekas kekasihnya itu.

Ditanya mengapa perhubungan yang dibina selama lima tahun itu terlerai begitu sahaja, Ayu dengan selamba memberitahu hubungan mereka mungkin sudah terlalu lama dan mereka ingin berehat sebentar.

"Keluarga Ayu dan Pekin memang saling mengenali antara satu sama lain. Keluarga saya pun pernah menemui keluarga Pekin di Kelantan, masa saya ada penggambaran sebuah drama di sana dua tahun yang lalu.



"Mungkin ada yang melihat kami sekarang berjumpa kot..itu yang ingat kami bericnta semula," ujar gadis yang berasal dari Alor Setar, Kedah ini.

Ditanya apakah kriteria lelaki idamannya nyata gadis jelita ini tidak memilih orangnya.

"Ayu tak ada kriteria tertentu. Jika Ayu suka dia dan dia pun suka saya dah cukup. Ayu tak kisah as long asdia faham kerjaya Ayu. Family Ayu pun tak kisah mereka rileksje, dan terima je pilihan Ayu.

"Sebenarnya perancangan Ayu memang nak kahwin muda. Kalau boleh dulu nak sangat kahwin masa umur 21 tahun lagi dulu. Ayu tak kisah kahwin bila-bila pun sebab Ayu rasa umur 24 ni pun rasanya dah tua.

"Masa tak berlakon dulu la. Sebab masa tu fikir nak jadi suri rumah tangga tapi bila dah jadi berlakon tapi bila dah berlakon dah lain.

"Ayu pun tak takut populariti nak jatuh ke apa bila dah kahwin sebab yang penting Ayu akan tetap berlakon jika peminat masih terima Ayu, ujarnya Ayu yang pernah membintangi drama bersiri Sutera Maya.

Nafi Rozita kahwin Datuk

Tergelak ketika diajukan soalan mengenai berita perkahwinan kakaknya itu.

"Mana ada yang nak kahwin bukan kak Rozita tapi kak saya yang atas Rozita, nama dia Rohaiza.

Ditanya sumber-sumber sahih mengatakan kakaknya bakal mengakhiri zaman jandanya dengan seorang Datuk, Ayu berkata:

"Sahih mana berita tu. Takkan berita nak Kak Rozita kahwin, adik-beradik tak tahu kot? Hari-hari jumpa kat rumah tapi tak ada pula Kak Rozita cerita apa-apa."



"Kadang-kadang bila baca akhbar kami tergelak sama-sama, saya rasa mungkin mereka silap faham sebab ada adik beradik kami yang lain nak kahwin, tapi mereka (wartawan) ingat kami yang nak kahwin.

”Dulu masa Rubytah nak kahwin dengan Lan Pet-pet pun macam tu, ramai yang ingat saya yang nak kahwin dengan Lan," kata Ayu sambil ketawa.

Pada masa yang sama Ayu turut bertegas bahawa kakaknya itu tidak pernah mempunyai hubungan dengan suami Datuk CT Nurhaliza, Datuk K dan mereka sememangnya tidak mengenali antara stu sama lain.

"Tak ada kena-mengena dan tak betu langsung berita tu. Mereka memang tak pernah kenal sebab Kak Rozita tahu pasal dia (Datuk K) pun melalui media saja dan mereka tak pernah jumpa langsung. Masa keluar cerita tu terkejut sangat kami adik-beradik sebab Kak Rozita lepas habis kerja saja dia memang jarang keluar dia lebih suka terus balik ke rumah," tegas Ayu.

Azam tahun 2009

"Harapan untuk tahun 2009 ini, Ayu nak bekerja keras dan peminat boleh terima kehadiran Ayu sebagai pelakon, sebab Ayu memang serius dalam bidang ini.

"So far nak berlakon dulu tapi memang ada perancangan nak bukak butik sebab adik-beradik Ayu semua suka menjahit. Kalau ada rezeki Insya-Allah kami akan buka butik dan jadikannya perniagaan keluarga," kata Ayu yang merupakan anak ketujuh daripada lapan adik beradik ini.

Ditanya adakah kegawatan ekonomi yang melanda negara ini memberi kesan kepada karier lakonannya, Ayu berkata:

"Kegawatan ekonomi tak effect karier lakonan Ayu. Makin banyak tawaran ada la, sebab walaupun gawat orang tetap nak tengok TV."

[sumber]

Mahu dapatkan pelbagai maklumat tips,informasi terkini dari
Rahsia Perkahwinan SECARA PERCUMA setiap hari ?
Daftarkan email anda[ di sini ]





03 January 2009

Dilema cinta suami orang | Married, Couple, Health care, Family Planning, MALAYSIA

Dilema cinta suami orang | Married, Couple, Health care, Family Planning, MALAYSIA
CINTA lahir tanpa diduga apabila hati mula terpikat dengan seseorang lantaran kesamaan minat, sikap ambil berat di samping kekerapan bertemu dan saling mencurahkan rasa.

Pernahkah anda berasa terlalu teruja dengan lelaki sedangkan anda tahu banyak duri yang bakal menghalang perjalanannya?

Barangkali inilah yang dikatakan takdir apabila hati terpaut pada yang sudah berpunya terutama suami orang. Sikapnya yang prihatin, bertanggungjawab, penuh perhatian dan sentiasa di sisi di saat bantuan diperlukan membuatkan hati sentiasa terkenang-kenang.

Lalu bagaimana hendak mengikis perasaan itu kerana anda merasakan bagai bertemu cinta sejati dengan lelaki milik wanita lain?

Jika anda baru belajar menyintai suami orang, renunglah rencana ini yang mungkin sedikit sebanyak membuatkan anda cuak untuk jatuh cinta dengan ‘hak milik orang’ itu.



Si dia tidak berani membuat sebarang komitmen dengan anda

Seorang lelaki yang tidak bahagia dalam rumah tangganya pasti terasa amat gembira dengan kehadiran anda apatah lagi dia terasa dirinya diberi sepenuh perhatian yang mungkin tidak diperoleh daripada isterinya sendiri.

Pasti saban masa dia akan melahirkan rasa bahagianya berada di sisi anda. Ini mungkin kelihatan seperti komitmen terhadap masa depan anda tetapi percayalah, itu hanya kata-kata manis sekadar untuk mendapatkan cinta anda saja.



Sanggup menipu isterinya

Sikapnya yang tidak jujur terhadap isterinya sendiri sudah cukup untuk dijadikan bukti jelas kepada anda sikap sebenar si dia yang tidak jujur.

Dia sanggup mencari hiburan di luar rumah apabila mendapati ada masalah atau perkara yang tidak memuaskan hatinya di rumah tanpa cuba untuk mengatasi masalah itu.

Tambahan pula, anda menjadi punca sebenar si dia menipu isterinya. Ingat, si dia mungkin akan mengulangi sikap menipu ini pada anda apabila hubungan anda berdua menghadapi masalah dalam hubungan seterusnya.



Hubungan secara sulit

Merahsiakan sesebuah perhubungan itu sememangnya suatu perkara yang meletihkan. Membabitkan diri dalam perhubungan sulit seperti ini akan membuatkan anda kehilangan keyakinan diri kerana anda akan ketinggalan dalam pelbagai aspek perhubungan yang indah.

Anda tidak boleh berjalan berdua-duaan dengan bebas dan bangga. Ini kerana anda akan sentiasa diselubungi perasaan takut dan bimbang. Takut orang lain terlihat anda berdua-duaan lalu mengadu kepada isteri si dia. Mati anda kena serang!



Lelaki lebih beruntung

Apa yang dimaksudkan ialah dia dianggap lebih bertuah kerana pada masa sama, tetap mempunyai sebuah keluarga yang akan tetap menyayanginya. Sebaliknya dalam diam, anda pula kerugian kerana terpaksa berkongsi kasih dengan keluarganya yang sah.

Bayangkan, anda tidak boleh menemaninya ke majlis kerana sudah pasti dia akan membawa isterinya. Anda hanyalah sebagai teman di kala ingin mengubat kesunyian atau mencari hiburan jika ada masalah di rumah saja.



Mampukah anda mencintainya?

Persoalannya, apakah anda masih sanggup meneruskan perhubungan dengan seorang lelaki yang tidak jujur dan tidak hormat kepada isterinya?

Dengan menjalinkan perhubungan secara sulit dengan anda sudah jelas menunjukkan bahawa dia menganggap perempuan mudah untuk dipikat dan diperlakukan sewenang-wenangnya.

Jika dia benar-benar menyayangi dan jujur dengan isterinya, sudah pasti dia sanggup berterus-terang. Alasan untuk tidak melukai hati isterinya bukannya alasan yang kukuh memandangkan dia sememangnya sudah melukai hati isterinya di saat dia menjalinkan hubungan dengan wanita lain.



Si dia akan hilang hormat

Jangan terkejut! Walaupun dia yang jatuh cinta pada anda dan menarik minat anda, di dalam hati lelakinya dia mungkin akan pandang rendah terhadap wanita seperti anda yang mudah terpedaya dengan kata-kata lelaki sepertinya.

Siapa tahu, mungkin pada awalnya dia sekadar hendak ‘mencuba’ saja. Tidak sangka pula anda benar-benar terpikat. Dalam keadaan seperti inilah yang selalunya akan timbul soal dipermainkan.



Anda menipu diri sendiri

Si dia sentiasa mengucapkan kata-kata manis pada anda tetapi masih tidak menamatkan perhubungannya dengan isterinya, dan pada masa sama, masih tidak memulakan perhubungan yang sah dengan anda.

Masa itu emas dan jangan mensia-siakannya

Hubungan dengan lelaki yang sudah berkahwin boleh berlanjutan selama beberapa tahun manakala usia anda pula semakin meningkat.

Apabila sudah tua, baru sedar yang anda terjerat dan tidak boleh melarikan diri lagi. Jika boleh melarikan diri pun, anda sudah tidak tahu apa yang patut dilakukan. Terasa begitu lama anda mempersiakan zaman muda dengan menjalinkan hubungan yang mungkin tidak bermakna. [sumber]

Mahu dapatkan pelbagai maklumat tips,informasi terkini dari
Rahsia Perkahwinan SECARA PERCUMA setiap hari ?
Daftarkan email anda[ di sini ]





01 January 2009

Rozita Rozita Che Wan nafi kahwin tahun depan | PERKAHWINAN artis malaysia, news, scandal, gossip, Weddings, Families, Divorces of Celebrities

Gambar Rozita Che Wan | Gambar keluarga Rozita Che Wan | Rozita Che Wan kahwin Datuk k| rozita che wan pictureKejelitaan yang dimilikki oleh Rozita Che Wan
seringkali menjadikannya fokus gosip liar.

SEPANJANG pembabitannya dalam dunia hiburan, sejak lebih dua tahun yang lalu, aktres jelita Rozita Che Wan melahirkan kesyukuran kerana dirinya belum ditimpa gosip yang mampu meruntuhkan kerjaya dan memusnahkan kepercayaan masyarakat terhadap dirinya.

Begitupun, sebagai wanita yang mula dikenali ramai dan hidup pula sendirian, tentunya dia tidak mampu menjauhkan diri daripada cerita panas yang mengaitkannya dengan golongan lelaki.

Selepas dikaitkan dengan aktor Zizan Nin, dia didakwa pula sudah bergelar isteri kepada seorang lelaki berstatus Tan Sri.

Malah, kata pelakon jelita ini, ramai juga rakan dan kalangan artis yang menghubunginya, mengucapkan tahniah atas `perkahwinannya' yang dia sendiri tidak ketahui.

”Banyak sangat gosip dengan Datuk la, Tan Sri R macam-macam lagi. Kadang-kadang saya pelik mana mereka dapat cerita macam tu sedangkan saya tak kenal pun dengan orang yang digosipkan itu, katanya kepada mStar Online semalam.

Adik yang bakal berkahwin

Terbaru aktres yang pernah membintangi drama bersiri Susuk dan Jelatang ini dikhabarkan akan mengkahiri zaman jandanya bersama kekasih hati.

Lebih mengukuhkan kenyataan tersebut kata sumber yang boleh dipercayai ini, mereka telah menempah kain untuk membuat baju perkahwinan di sebuah kedai kain terkemuka di negara ini.

Gambar Rozita Che Wan | Gambar keluarga Rozita Che Wan | Rozita Che Wan kahwin Datuk k| rozita che wan pictureRozita nafi akan berkahwin dalam masa terdekat ini kerana katanya,
yang akan berkahwin ialah dua orang adiknya Jaja dengan Shidi.

Kesempatan yang diperoleh semasa menemubual aktres yang berasal dari utara tanah air ini digunakan untuk mempastikan kesahihan sumber maklumat yang diperoleh itu, namun ketika diajukan soalan tersebut Rozita hanya tergelak kecil dan sambil menambah:

”Mana la awak dapat cerita ini. Tak betul pun. Saya tak akan berkahwin dalam masa terdekat ini, itu gosip semata-mata.

”Tak pun, saya rasa orang tu dah salah faham sebab yang nak kahwin tahun depan ialah dua orang adik saya, Jaja dengan Shidi. Masing-masing akan melangsungkan perkahwinan sekitar bulan Mac dan April tahun depan. Saya rasa mereka nampak saya masa teman adik membuat persiapan di kedai kain itu kot.”

Lali dengan gosip

Bagi si jelita ini dia sudah lali dengan gosip yang mengatakan dia akan berkahwin dengan orang kenamaan,namun dia tetap menerimanya kerana dia menyifatkan ia sebagai asam garam dunia seni semata-mata.

”Saya anggap gosip-gosip bercinta dan berkahwin dengan golongan VIP, seperti Datuk dan Tan Sri sebagai rencah dan asam garam dunia seni semata-mata. Mungkin orang nak dengar cerita terbaru dari saya tu yang keluar gosip macam tu kot,” ujarnya.

Gambar Rozita Che Wan | Gambar keluarga Rozita Che Wan | Rozita Che Wan kahwin Datuk k| rozita che wan pictureRozita Che Wan hatinya masih belum dimiliki

Menyelami isi hati wanita jelita bergelar ibu tunggal ini, nyata dia seorang yang tabah menghadapi dugaan dalam menempuhi cabaran hari-hari mendatang.

Biarpun perkahwinan yang pertama menemui kegagalan namun dia tidak pernah serik dan sentiasa membuka pintu hatinya buat insan bernama lelaki.

Namun bagi kakak kepada pelakon Ayu Raudah ini, bukan mudah untuk mencari lelaki yang betul-betul ikhlas dalam sesebuh perhubungan.

”Buat masa ini saya memang tak ada kekasih. Saya masih solo lagi. Bukan tak berkasih cuma sekarang ini payah nak cari lelaki yang ikhlas dengan kita. Mungkin sebab saya belum temui yang sesuai lagi,”katanya.

Suka lelaki kelakar

Ditanya apakah ciri-ciri lelaki idamannya, anak jati Kedah ini berkata dia suka kepada lelaki kelakar serta dapat menerima seadanya dua orang anak lelakinya.

”Saya suka lelaki yang kelakar dan pandai buat lawak namun yang paling penting dia kena pandai mengambil hati serta menerima dua orang hero saya di rumah seadanya,” ujarnya ceria.

Bagi ibu kepada Ammar Effendy, 12, dan Aniq Ezzra, 10, ini, kedua orang ananknya itu pernah bertanya bila hendak kahwin lagi, namun setelah saya menerangkan kepada mereka barulah mereka faham.

”Mungkin mereka nak dapat kasih sayang dari lelaki bergelar ayah juga.Namun sekarang ini saya tak de calon lagi, kekasih pun tak de,” kata Rozita yang pernah popular dalam drama bersiri Diari Ramadhan Rafique.

Sibuk berlakon drama

Menceritakan perkembangan terbaru karier lakonannya bagi anak kelahiran Alor Setar, Kedah ini dia kini sibuk dengan penggambaran dua buah drama yang bakal ditayangkan di RTM 1 tidak lama lagi.

”Saya baru saja habis shooting drama Mentadak dan Di Sebalik Cermin, drama ini akan ditayangkan di RTM 1 tak lama lagi,” katanya yang baru sahaja pulang dari lokasi penggambaran drama tersebut.

Gambar Rozita Che Wan | Gambar keluarga Rozita Che Wan | Rozita Che Wan kahwin Datuk k| rozita che wan pictureRozita yang baru sahaja dilantik menjadi duta barang kemas
produk kecantikan Avon selama setahun.



Menurut Rozita dalam drama Mentadak dia berlakon di samping pelakon, Ezzany. Drama tersebut berkisar mengenai seorang lelaki yang mahu mengaut keuntungan daripada kekayaan orang lain.

”Dalam drama Mentadak saya pegang watak baik sebagai isteri kepada Ezany, selepas berkahwin saya dapat tahu Ezzany jahat dan nak mengaut harta saya untuk kesenangan dia.

”Macam-macam cara dia gunakan untuk dapatkan harta itu, jadi sebelum saya meninggal dunia, saya telah wakafkan harta saya kepada rumah anak yatim, nak tahu apa jadi pada Ezzany lepas tu kena tengok drama tu,”tuturnya lembut.

Menurut Rozita awal tahun hadapan dia juga sudah mendapat tawaran berlakon dua buah filem, satu filem sejarah dan satu lagi filem mengenai kisah hidup pereka fesyen.

”Filem sejarah ini tajuk dia Laskar Semangat, istimewanya filem arahan Mamat Khalid ini dia menceritakan peristiwa yang berlaku 20 minit sebelum Melaka ditawan oleh penjajah.

”Dalam filem ini sayaa seorang je wanita yang membawakan watak utama yang dibantu oleh pelakon lelaki seperti Awie, Sofijikan dan Bront Palare,” katanya yang pernah membintangi drama bersiri Ayyad.


Mahu kurangkan gosip

Sempena tahun baru 2009 aktres jelita ini berazam untuk bekerja bersungguh-sungguh demi memantapkan lagi penghayatannya dalam bidang lakonan.

”Sepangjang tahun 2008, hampir 90 peratus azam saya dah tecapai. Jadi saya harap tahun depan kerjaya lakonan saya akan lebih mantap.

”Lagi pun jika ada rezeki lebih insya-Allah saya akan buka syarikat produksi sendiri bersama adik saya, Shidi, namun semua itu masih dalam perancangan dan mengumpul modal lagi,” ujar Rozita yang baru sahaja dilantik menjadi duta barang kemas produk kecantikan Avon selama setahun.

Namun menurut duta kosmetik terkenal Loreal ini, apa yang lebih penting pada tahun hadapan dia sangat berharap gosip-gosip cinta mengenai dirinya sertadia akan berkahwin dengan orang kenamaan dapat dikurangkan.

”Saya harap sangat tahun depan gosip-gosip dan isu kontroversi mengenai saya dapat dikurangkan atau lebih elok kalau tak ada langsung. Yang penting tahun depan nak kurangkan kontroversi dan tingkatkan prestasi,” ujarnya mengakhiri perbualan.

[sumber]


Mahu dapatkan pelbagai maklumat tips,informasi terkini dari
Rahsia Perkahwinan SECARA PERCUMA setiap hari ?
Daftarkan email anda[ di sini ]





27 December 2008

Bahagia hidup bermadu

Bahagia hidup bermadu
BARANGKALI hanya yang sedang atau pernah melalui kehidupan bermadu dapat merasai pahit manisnya berkongsi kasih daripada seorang lelaki bergelar suami.

Pernahkah terfikir untuk menamatkan sebuah hubungan dengan seseorang yang anda kenali dan sayangi itu yang nyata milik wanita lain?

Melihat sisi yang pelbagai terutama menelusuri kisah rumah tangga pasangan lain yang pernah hidup bermadu sentiasa bergolak hingga berakhir dengan kehancuran, pasti menggugat impian anda untuk memanjangkan hubungan.

Namun, suratan takdir menyatakan memang dia adalah jodoh anda, lalu anda reda atas segalanya.

Diserang atau dicop dengan pelbagai tuduhan seperti perampas, pemusnah rumah tangga insan lain dan pelbagai kejian atau kata kesat mungkin juga membuatkan anda gentar untuk melayari bahtera berdua walau hakikatnya anda terpaksa berbahagi atau berkongsi kasih.

Jika itu keputusan dan jalan yang anda pilih, beberapa petua berikut mungkin mampu dimanfaatkan untuk menjadi insan yang tabah dalam memadu kasih.

Tidak dinafikan, menjadi isteri kedua sering dipandang serong dalam masyarakat lalu anda harus bersedia secara mental dan fizikal dalam menempuh fasa yang mungkin melukakan perasaan anda. Apa yang penting (bukan menggalakkan), cinta sejati tidak mudah goyah hanya kerana hinaan atau kejian orang.

# Jangan peduli apa orang kata, peduli hanya apa yang keluarga dan suami anda kata kerana hanya mereka yang berjasa dan berkepentingan dalam hidup anda.

Masyarakat hanya tahu mengutuk, tetapi tidak tahu memberi jalan penyelesaian. Tidak berdosa hidup bermadu, tidak hina menjadi isteri kedua, ketiga atau keempat, dengan syarat suami anda mestilah seorang suami bukannya seorang ‘lelaki’.

# Sentiasa merendah diri dan hormati isteri pertama, biar dia marah atau mengata apa saja asalkan anda sentiasa mengalah.

Kuatkan hati dengan matlamat bahawa perkahwinan anda adalah mencari keredaan Allah melalui kebaikan suami. Jika niat jelas dan ikhlas, lama-kelamaan isteri pertama akan lembut hatinya bahkan dia boleh menjadi kawan baik.

Pasti anda akan tenang apabila madu menghubungi dan bertanyakan khabar anda di kala suami bersamanya. Lakukan perkara serupa kepadanya apabila suami bersama anda pula.

# Senangkan hati suami, dia akan menyenangkan hati anda. Bukankah semua isteri mahu disayangi suaminya?

Oleh itu, anda perlu sentiasa memainkan peranan aktif supaya hati suami selalu senang dan tenang kerana apabila hati suami senang, madu anda juga senang hatinya. Secara langsung, kebaikan itu datang kepada anda juga, hati akan terus diselubungi kebahagiaan tanpa sedikit pun rasa iri bermukim di hati.

# Jangan tamak masa dan harta, terimalah seadanya daripada suami. Ini kerana segelintir isteri yang bermadu mengimpikan masa yang panjang untuknya sedangkan dia kena ingat dia ‘datang’ kemudian.

# Sewajarnya isteri kedua mampu berdikari supaya masa santai itu dipenuhi sebaik-baiknya. Jadi, akan kurang masa untuk memikirkan yang bukan-bukan dan jangan benarkan syaitan menguasai diri.

Mana ada perempuan yang tidak cemburu? Sedikit sebanyak ada rasa cemburu di hati kerana kita hanya manusia biasa, tetapi biarlah berpada-pada dan tunjukkan juga rasa sedikit cemburu itu kepada suami supaya dia tahu yang anda sayang kepadanya.

# Ambil hati mentua sewajarnya supaya dia juga kasihkan anda dan anak seperti dia kasihkan keluarga suami anda yang satu lagi.

# Tiada siapa yang menang atau kalah dalam perhubungan seperti ini, yang penting adalah ketenangan dalam perhubungan itu.

# Sokongan keluarga sendiri sangat penting untuk wanita seperti anda, jadi anda tidak akan rasa kekurangan apabila suami tiada bersama.

# Fikirkan konsep poligami itu adalah berkongsi bukannya merampas.

Namun, ketika anda menerima lamaran bakal suami untuk bergelar isteri kedua, berhati-hatilah ketika menerima lamaran dengan meneliti beberapa perkara iaitu:

# Tanya dan lihat: Adakah dia lelaki bertanggungjawab kepada keluarga dan ibu bapanya? Jika ya, maknanya dia akan bertanggungjawab juga kepada diri anda.

# Adakah dia menjaga solat setiap kali berjumpa anda? Jika ya, maknanya dia lelaki yang tahu perkara asas.

# Adakah bakal madu anda terdidik akhlaknya? Jika ya, mudah untuk anda berbaik-baik dengannya.

# Adakah dia punya pekerjaan tetap sekian lama? Jika ya, maknanya dia tetap pendirian dan tahu maksud kehidupan.

# Adakah dia faham mengenai perkahwinan sama seperti yang anda faham?

Jika ya, mudahlah bagi anda dan dia bertolak ansur. Jika tidak, lebih baik berfikir dua kali kerana tidak semua perempuan atau lelaki kental. Ramai juga yang mengambil peluang dengan konsep poligami ini, namun hanya mereka yang berwibawa saja mampu melakukannya.

Oleh Noriah Idris [sumber]

Mahu dapatkan pelbagai maklumat tips,informasi terkini dari
Rahsia Perkahwinan SECARA PERCUMA setiap hari ?
Daftarkan email anda[ di sini ]





22 December 2008

Majlis perkahwinan mawi dan ekin | PERKAHWINAN, keluarga, perceraian, Engagements, Weddings, Families, Divorces of Celebrities

Majlis perkahwinan mawi dan ekinMajlis perkahwinan mawi dan ekinMajlis perkahwinan mawi dan ekinSelamat pengantin baru buat Mawi dan Ekin. Semoga bahagia ke hujung hayat. Sebagaimana korang tahu, Budiey tak dapat dijemput ke majlis perkahwinan mereka, jadi, diorang suruh Budiey pinjam gambar dan artikel dari media lain.

Hanya dengan sekali lafaz, penyanyi Asmawi Ani, 27, atau Mawi hari ini sah bergelar suami kepada Nora’ Asikin Rahmat, 29, atau Ekin apabila kedua-dua mereka diijabkabulkan di Masjid Sultan Abu Bakar di sini kira-kira pukul 11.45 pagi ini.

Mengenakan pakaian sedondon berwarna putih gading tajaan Butik Cosry, majlis akad nikah disempurnakan oleh imam masjid tersebut, Datuk Mahat Mohd. Said dengan empat orang saksi termasuk penyanyi Akhil Hayy mewakili keluarga Mawi dan pakar motivasi Datuk Dr. Mohd. Fadhilah Kamsah bagi pihak keluarga Ekin.

Majlis dimulakan apabila rombongan pengantin perempuan membawa masuk 11 dulang hantaran yang terdiri daripada jam tangan, kasut, dompet, tali pinggang, sejadah berserta songkok, al-Quran, cincin, set pewangi, buah-buahan dan sirih junjung.

Majlis perkahwinan mawi dan ekinMajlis perkahwinan mawi dan ekinMajlis perkahwinan mawi dan ekinMajlis perkahwinan mawi dan ekinMajlis perkahwinan mawi dan ekinMajlis perkahwinan mawi dan ekinMajlis perkahwinan mawi dan ekinMajlis perkahwinan mawi dan ekinMajlis perkahwinan mawi dan ekinMajlis perkahwinan mawi dan ekinMajlis perkahwinan mawi dan ekinMajlis perkahwinan mawi dan ekinMajlis perkahwinan mawi dan ekinMajlis perkahwinan mawi dan ekin

Ia diikuti rombongan pengantin lelaki membawa sembilan dulang hantaran berupa al-Quran, cincin, tas tangan, kasut, jam tangan dan alat solek, pewangi, kek, sirih junjung serta wang hantaran berupa cek bernilai RM30,000.

Walaupun raptai majlis tersebut diadakan sehari sebelum upacara itu, Mawi dilihat agak berdebar tetapi dapat melafazkan akad nikah dengan lancar.

Sebaik sahaja akad nikah selesai, Mawi diberi peluang membaca taklik dan seterusnya melakukan sujud syukur bersama imam masjid berkenaan, Mahadir Yahya.

Majlis menjadi agak lucu apabila Mawi kelihatan kekok dan terus ketawa apabila diminta jurugambar untuk mencium dahi isterinya selepas sesi menyarungkan cincin bagi membatalkan air sembahyang serta menyerahkan mas kahwin sebanyak RM22.50.

Bagaimanapun suasana sedikit hiba apabila Ekin mengalirkan air mata ketika mendengar pesanan ibunya, Fatimah Saad.

Upacara akad nikah itu turut disiarkan secara langsung menerusi saluran Astro Oasis lebih dua jam bermula pukul 10.30 pagi.

Ini merupakan majlis pernikahan artis kedua yang disiarkan secara langsung selepas majlis perkahwinan Datuk Siti Nurhaliza dan Datuk Khalid Mohamad Jiwa, yang disiarkan secara langsung menerusi TV3 pada 21 Ogos 2006.

Pada sidang akhbarnya, Mawi berkata, beliau amat gembira kerana akhirnya bergelar suami kepada Ekin selepas melalui pelbagai dugaan sepanjang perkenalan mereka.

“Sebelum ini kami menghadapi macam-macam dugaan tetapi akhirnya kami disatukan juga sebagai suami isteri,” kata Mawi yang akan melantik Ekin sebagai perunding imej dan pengurusnya.

Kata Mawi, antara faktor yang menambah perasaan sayangnya terhadap Ekin ialah apabila melihat pengorbanan isterinya yang tabah menghadapi tekanan ketika dikecam oleh segelintir pihak.

Ekin yang akan membuka butik busana Muslim selepas perkahwinan berpendapat, dia membuat keputusan yang betul memilih Mawi sebagai suaminya walaupun penyanyi itu turut dilemparkan pelbagai tuduhan.

Sementara itu, majlis resepsi sebelah keluarga perempuan akan diadakan di Stadium Tertutup Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB) malam ini dengan 1,500 tetamu. Majlis sambut menantu di sebelah pihak lelaki pula akan diadakan pada 28 Disember ini di Felda Taib Andak, Kulai. -Utusan Malaysia

Majlis perkahwinan mawi dan ekinMajlis perkahwinan mawi dan ekinMajlis perkahwinan mawi dan ekin

Majlis perkahwinan mawi dan ekin

Majlis persandingan yang digelarkan ‘Wedding of The Year’ menggabungkan konsep perkahwinan dalam taman turut diisi dengan beberapa majlis menepung tawar oleh keluarga pengantin, diikuti dengan persembahan menghiburkan kumpulan nasyid dan tarian zapin dan diakhiri dengan upacara memotong kek.

Mawi sangat bersyukur kerana majlis persandingan berjalan lancar dan dia berharap media serta peminatnya akan terus memberi sokongan kepadanya terutamanya menjelang majlis persandingan pihaknya di Felda Taib Andak hujung minggu hadapan. Lagi gambar selepas ini.[sumber]



Mahu dapatkan pelbagai maklumat tips,informasi terkini dari
Rahsia Perkahwinan SECARA PERCUMA setiap hari ?
Daftarkan email anda[ di sini ]

20 December 2008

Perkahwinan bukan semata-mata untuk seks | Sex, information, stories, videos, games, free sex MALAYSIA

Perkahwinan bukan semata-mata untuk seks | Sex, information, stories, videos, games, free sex MALAYSIA
Membina rumah tangga bukan seperti membina istana pasir di tepi pantai, sekali ombak melanda istana roboh berderai. Sebolehnya jadikanlah binaannya kukuh, sekukuh istana konkrit, biar dilanda ombak dan taufan tetap utuh dan teguh.

Namun kekukuhan dalam perkahwinan itu memerlukan ramuan yang padat bukan sahaja dari segi kekuatan fizikal, mental, spiritual malah kemantapan ekonomi dan sosial.

Bagaimanapun, apabila melayari sebuah bahtera perkahwinan ramai yang menyatakan bahawa kebahagiaan dalam rumah tangga sebenarnya hanya bergantung kepada seks semata-mata.

Memang tidak dinafikan bahawa seks amat penting di dalam perkahwinan dan juga membawa kepada beberapa akibat buruk jika tidak dipenuhi, namun itu bukanlah syarat utama dalam kemanisan kehidupan sesebuah perkahwinan.

Pensyarah Kaunseling Keluarga dan Perkahwinan Universiti Sains Islam Malaysia (USIM), Prof. Madya Dr. Saedah Abd. Ghani berpendapat, sesebuah perkahwinan yang bahagia harus mempunyai komponen kasih sayang, saling mempercayai dan menghormati, di samping memenuhi zahir dan batin.

Kehidupan suami isteri perlu seimbang dalam pelbagai aspek. Tidak boleh memberi keutamaan kepada satu aspek sahaja, contohnya hubungan seks semata-mata tetapi sebaliknya harus bersifat sederhana.

Bersederhana dalam erti kata cukup dalam memaniskan dan mengekalkan keutuhan rumah tangga itu. Misalnya dalam mencari kemewahan, janganlah sehingga mengabaikan keluarga sehingga keadaan porak peranda.

Begitu juga dalam memenuhi kehendak seksual, suami harus memain peranan dalam memastikan hubungan itu saling memberi kepuasan bagi kedua-dua pihak.

"Ini kerana dari segi psikologi, lelaki dan wanita berbeza kehendak seksualnya. Organ-organ jantinanya berbeza. Lelaki dan wanita perlu sedikit pengetahuan mengenai seksualiti, barulah kepuasannya itu dirasai oleh kedua-dua pihak.

"Selain itu, rata-rata wanita Asia seorang yang pemalu, tidak bersifat terbuka mengenai isu berkaitan dengan seks, lebih memendam rasa dan tidak suka berterus terang dengan suami. Ada juga isteri hanya mahu menanti dan bahkan tidak pernah diberi peluang untuk mencapai kepuasan.

"Jadi, dalam mendapatkan kenikmatan itu, suami-isteri harus bersama-sama bertanggungjawab memberi kepuasan,'' katanya ketika ditemui di USIM, Nilai, Negeri Sembilan, baru-baru ini.

Menurut Dr. Saedah, seks merupakan salah satu kehendak manusia yang dianugerahkan Allah dengan tujuan murni iaitu meneruskan kesinambungan zuriat anak Adam dan untuk pasangan menikmati hubungan manis dalam satu ikatan yang sah.

Di samping itu, ia juga antara kaedah dala menguruskan tekanan atau stres serta menjalin hubungan mesra dan menyemai kasih sayang serta cinta antara suami isteri.

"Namun jangan jadikan seks segala-galanya dalam perkahwinan, ia hanya bentuk aktiviti yang bertanggungjawab serta halal. Oleh itu, suami tidak harus memberi keutamaan dalam hal ini sedangkan banyak lagi komponen yang penting dalam melayari bahtera tersebut.

"Bahkan, tanggungjawab suami juga cukup besar, tidak semata-mata memberi nafkah batin, tetapi sebagai ketua atau pemimpin dalam sebuah keluarga. Tanggungjawab kepimpinan dalam sebuah rumah tangga ada kaitan dengan pemberian nafkah batin dan zahir, sifat kekuatan jasmaniah, azam, keberanian, kesabaran dan berpandangan jauh dalam sebuah rumah tangga,'' tambahnya.

Katanya yang berpengalaman dalam bidang kaunseling hampir 20 tahun, dalam membina sebuah rumah tangga, pasangan digalakkan untuk sentiasa menjalin hubungan mesra, saling faham memahami, sentiasa berbincang dan bermusyawarah. Sifat ini amat perlu sama ada dalam menghadapi permasalahan kecil atau pun besar.

"Tanggungjawab suami sebagai pemimpin dalam sebuah rumah tangga merupakan satu amanah Allah yang wajib ditunaikan. Ini bermakna menjadi tanggungjawab kepada suami untuk menanggung perbelanjaan keluarga mengikut kemampuannya.

"Kewajipan ini termasuk juga sama ada isteri mempunyai harta atau pendapatan sendiri. Bagaimanapun isteri boleh menyumbang untuk perbelanjaan keluarga dan dikategorikan sebagai satu sedekah.

"Oleh itu, sebagai suami , mestilah sedaya upaya berusaha untuk melaksanakan tanggungjawab menyediakan perbelanjaan keluarga seperti tempat tinggal, pakaian, makan, minum dan sebagainya. Cuai memberi nafkah zahir adalah merupakan satu dosa,'' tegasnya.

Secara kesimpulan, peranan seks dalam perkahwinan perlulah bersifat sederhana, janganlah ia dijadikan tunjang utama sehingga mengabaikan tanggungjawab yang lain. Suami isteri perlu memahami peranan masing-masing dalam perkahwinan, jika mahu melihat ia terus utuh

Oleh SADATUL MAHIRAN ROSLI

[sumber]

Mahu dapatkan pelbagai maklumat tips,informasi terkini dari
Rahsia Perkahwinan SECARA PERCUMA setiap hari ?
Daftarkan email anda[ di sini ]





 
Copyright © 2014 RP. Designed by OddThemes