728x90 AdSpace

ARTIKEL BARU

11 June 2006

The Ten Commandments of Marriage

COMMANDMENT 1.
Marriages are made in heaven. But so again, are thunder and lightning.
Memangpun perkahwinan adalah sesuatu yang murni lagi suci, keindahannya adalah tak terkira sekiranya kita menjaga akan adab-adab didalam rumahtangga kita. Tetapi sekiranya kita mengabaikan adab-adab dan cara hidup sebagai seorang yang telah berkawin, senang cerita kalau kita dok rasa yang kita ni masih bujang, maka perkahwinan akan menjadi seperti kilat dan petir di dalam satu rumahtangga itu....

COMMANDMENT 2.
If you want your wife to listen and pay strict attention to every word you say, talk in your sleep.
Susah kekadang ek nak buat isteri kita dengar cakap ? tak kot kalau kita manjakan isteri kita kan? Bukannya manja dengan wang dan ringgit tetapi manjakan dengan kasih sayang. Kalau kita cakap dalam tido....tuh semua benda-benda ikhlas dan jujur keluar dari mulut kita...tapi kita takyah nak tunggu tido kalau nak cakap pun....cakap je terus terang...ikhlas dan jujur...insya-ALLAH....

COMMANDMENT 3.
Marriage is grand -- and divorce is at least 100 grand!
erm....ntahlah....

COMMANDMENT 4.
Married life is very frustrating. In the first year of marriage, the man speaks and the woman listens. In the second year, the woman speaks and the man listens. In the third year, they both speak and the neighbors listen.
nih majoriti yang seringkali terjadi didalam masyarakat kita sekarang......tahun ketiga mesti ada masalah yelah kot bila dah ada anak....patutnya anak tuh tambahkan dan akrabkan hubungan kasih sayang antara keluarga...bukannya merenggangkan hubungan kekeluargaan....ermm...

COMMANDMENT 5.
When a man opens the door of his car for his wife, you can be sure of one thing: Either the car is new or the wife is.
heheheh.....ambik contoh ni baik-baik, jangan buat isteri kita cam ni, masa baru kawin kita jaga dan layan elok-elok cam bidadari, tetapi pas dah lama kawin kita buat bodo ja dengan dia.....ermm.....kita patut pelajari daripada keadaan sekeliling kita.....

COMMANDMENT 6.
Marriage is when a man and woman become as one. The trouble starts when they try to decide which one.
Punca masalah didalam rumahtangga akan bermula sekiranya kita mula mengabaikan sikap toleransi di dalam hubungan suami isteri, bila sesuatu keputusan sukar untuk diputuskan antara kedua belah pihak maka pergaduhan akan bermula.....TOLERANSI.....

COMMANDMENT 7.
Before marriage, a man will lie awake all night thinking about something you say. After marriage, he will fall asleep before you finish.
letih kot....zaman bercinta..semua indah berlaka....untuk orang berumahtangga cuba untuk amalkan balik apa yang telah dipraktikan dulu sema bercinta....insya-ALLAH hubungan suami isteri akan kembali akrab....muda-mudahan...

COMMANDMENT 8.
Every man wants a wife who is beautiful, understanding, economical, and a good cook..... But the law allows only one wife.
Dah ko yang pilih pompuan tuh....bila dah kawin ko komplen...aisey man.....kita kena ingat..kita nih hanyalah manusia biasa yang tak "perfect" segala kekurangan tuh kita wajarlah redha....jodoh ditangan ALLAH S.W.T, kenalah belajar untuk redha....

COMMANDMENT 9.
Marriage and love are purely a matter of chemistry.... That is why wife treats husband like toxic waste.
Aku tak percaya akan benda nih......cuma aku percaya sekiranya si laki dah main kayu tiga mesti si isteri perlakukan si suami cam tuh....sapa suruh cari nahas....

COMMANDMENT 10.
A man is incomplete until he is married.... After that, he is finished.
Yup, setuju seorang lelaki akan complete hidupnya selepas dia kawin kerana kehidupannya akan jadi lebih teratur, makan dan minum di jaga, segala-galanya dijagalah....dia akan habis pastu selepas hati dan matanya bertukar....selalunya bila mencecah umur 40 tahun... " LIVE BEGIN AT 40 kan ? "

petikan dari couplecompany


Mahu dapatkan pelbagai maklumat tips,informasi terkini dari
Rahsia Perkahwinan SECARA PERCUMA setiap hari ?
Daftarkan email anda[ di sini ]
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 comments:

Post a Comment

Item Reviewed: The Ten Commandments of Marriage Description: Rating: 5 Reviewed By: rahsia perkahwinan
Scroll to Top